English, english, english... And you know what else? English!

Hejsan på er alla swedes!

Känner att bloggen verkligen är att sätt för mig att underhålla min svenska - MAN, vad mycket engelska det är överallt, haha! (What did I expected?;)) Men blir allt mer bekväm med engelskan, så det är bra. Har faktiskt fått höra från en massa att min engelska är bra, så det är jättekul!

Som jag nämnde åkte jag och John till Paly igår för att se om det var basketträning, vilket det inte var. Träningarna börjar inte förrän i september, så får hålla mig tills dess! Istället gick jag tillsammans med John, J.T och Henry till en streetplan och spelade lite utomhus istället, så det var kul. Runt 10 åkte jag med Julia till hennes kompis, Dasha, för att kolla på finalen av "The Glee cast project", vilket var jättemysigt!

Imorse åkte jag och Maureen först till doktorn och nix, för andra gången - jag har INTE tuberkulos! (wheeei.) Sedan träffade vi school counselorn på Paly, där jag fick välja classes; 2 English classes, economics, psychology, math, film making/video production and theatre! Hoppas att det bli bra!!

Åkte sedan hem för att äta GRYMT god lunch, så var tvungen att ta en bild, haha. Kl 1 kom Christopher, som var en galet snäll kille! Sjukt glad att han var med mig under picture day, idag. Eftersom att jag är ny får man en massa jäkla blickar - vet inte om det är bra eller dåligt, haha! Men vi blev iallafall fotade och fick ut våra school-ID:s. Christopher visade mig runt på den GALET stora skolan/the campus. Fick en karta av school counselorn - den kommer användas flitigt kan jag säga. Christopher presenterade mig även för en massa av hans kompisar (som jag verkligen inte kan komma ihåg namnen på), men det känns bra att veta att iallafall 6,7 stycken vet vem jag är (av typ 500 seniors, men ändå haha...) Efter det så gick vi downtown så han kunde visa mig runt lite. Fick även se hans hus och sedan följde han mig hem därifrån för var helt lost, haha! På skolan hälsade jag även på en jättesnäll tjej, Josie, som förmodligen kommer spela i samma basketlag som mig, så det blir nog kul!

Så imorgon blir min första riktiga dag på Paly... Wow.

P U S S



Kommentarer
Anonym

Hur mycket kostade din resa?

Svar: Ca 75 000 kr! Är inte helt säker på om jag kanske fick avdrag på priset för att jag redan kände min familj...
Matilda Warvne

2012-08-16 @ 14:02:46
Amanda

Haha det låter som du redan är kär ;)
Hoppas allt gick bra i skolan, puss

Svar: Hahaha eh nää, not really!
Matilda Warvne

2012-08-16 @ 15:29:34
Evelina

Du verkar ha det super bra! Saknar dig! <3

Svar: Jaaa, det har jag! saknar dig med, sweetie!
Matilda Warvne

2012-08-16 @ 19:36:12
URL: http://www.myliifeaseevelina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0