F R I E N D S

Hej goingar!
Dag två i skolan funkade bra den med. Träffade school counselorn igen för att fixa mitt schema, så lyckades lägga till matten, droppa teatern och lägga till sociology istället. Sociology är typ liknande samhällskunskap och jag kan redan efter en lektion säga att jag tror att det kommer att bli bra. Det är GALET intressant hur amerikaner ser på vissa samhällsfrågor...

Efter skolan åkte jag hem till Lauren med Bella, Talia, Hayley och Vivian för lite smoothie. Sedan hade Bella och Lauren volleyball träning, så åkte hem en stund. Alla träffades sedan igen någon gång efter 8 då de introducerade mig till "Yoghurtland", vilket är ett frozen yoghurt-ställe downtown. Efter det drog vi lite film hos Talia - det blev Clueless.

Vaknade lite innan 8 imorse och skypeade lite med min kära storasyster Josefine. Efter det åkte jag tillsammans med min crazy, but lovely host family till "Great America", vilket är en jättestor nöjespark ca 20 min bilresa bort. Så vi blev både vettskrämda i "Dropping Tower", plaskblöta i en amerikansk version av "Colorado" och solbrända, haha! Ser ut som en tomat... Det var iallafall en jättemysig familjedag. Lite kul att mitt namn, Matilda är så ovanligt här, men har ändå sett det två gånger idag. Först på en skylt påvägen dit "Mathilda Ave" och sedan inne på Great America, där det fanns en shop som hette "Matilda's Beach Wear". Fick faktiskt en bild på den sistnämnda.

Nu ska jag snart käka middag med familjen och sedan ska jag på min första highschool fest, med tjejerna. Kommer bli så himla kul!!! Efter det har vi sleepover hos Lauren's - kommer bli awesome.

Ha det gött

P U S S



Kommentarer
mamma

Du måste komma ihåg solskyddet;-)))puss

Svar: Jag smorde in mig!
Matilda Warvne

2012-08-19 @ 17:44:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0