My school

Hej mina fina vänner!
Det slog mig att jag inte visat några bilder på min skola. Har inte tagit några själv, för det alltid är så crowded (ca 2000 elever), men hittade några fina bilder från internet. Campuset är så stort och fint. Förutom alla skolbyggnader finns det två basketball/volleyball gyms, weight-room, football-court, soccer-court, tennis-court, baseball-court, la-cross-court, track and field och swimming pool för simning, waterpolo och liknande.

Idag träffade jag min tutor i Algebra, Tiffany, för första gången. Hon är jättesnäll och bra på att förklara så tror att det kommer att bli bra. Egentligen så tror jag att denna mattekursen är lite för svår för mig (har inte med engelskan att göra, utan själva matten då jag går med människor födda 94-95) Men känner att jag ända vill ge det en chans.

Imorgon kväll är det football-premiär för Stanford. Vi ska åka och kolla och det kommer bli såååå kul! Har aldrig sett en american football match i hela mitt liv, så är riktigt excited. Paly's premiärmatch är om ca 2 veckor, och det kommer också bli kul. Tror att det kommer ca 2000 åskådare dit, vilket är galet coolt, med tanke på att det är en high school match. På fredag, på Stanford-matchen vet jag inte hur många som kommer, men sjuuukt många iallafall!

På söndag har min kompis Lauren och hennes föräldrar bjudit hela tjejgänget och våra familjer på en Barbeque (ursäkta stavningen...) i deras beach house på "Half moon Bay". Tror det kommer bli grymt.

Nu ska jag äta och sedan dra iväg på Basketball Open Gym på Paly.

P U S S



Kommentarer
Malin

hej , kan du kanske göra en videoblogg där du pratar engelska , as go blogg :D

Svar: Haha! vet inte hur man gör videoblogg - otekniskt jag vet.
Matilda Warvne

2012-09-01 @ 18:40:26
Malin

videofy.me ;)

Svar: Okej. Måste säga att det skulle kännas weird för mig att sitta och babbla eng, men ska kolla upp det så får vi väl se, haha
Matilda Warvne

2012-09-05 @ 16:17:22
Malin

okej haha jag tycker de skulle vart coolt :D

2012-09-09 @ 19:49:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0