School

Hey alla svenskar!
Förlåt för lite dålig uppdatering, men har varit väldigt upptagen. I söndagskväll fick jag träffa alla baskettjejer + Coachen, Mr.Scott. Alla var glada över att ha mig där och var väldigt välkomnande. Träningarna har inte börjat än, så det var mer ett "Open gym". Vi körde 4 on 4 och 5 on 5. Kul att vara tillbaka på planen igen efter sommarlovet!

Hade min första Algebra 2-class i måndags, vilket var lite tufft för mig. Men en god vän till min värdfamilj, Mike, är professor på Stanford (!!!) och var så underbart snäll och hjälpte mig, så det gick lättare. Har även en massa annat plugg - allt tar ju längre tid för det är på engelska...

Hade 2th period Algebra imorse och efter det hade jag brunch-4th period off-lunch, vilket betyder att jag hade drygt 2 timmar ledigt, så tränade under den tiden. Sedan gick jag till "Tutor Center" för att ansöka om en tutor i Algebra, innan jag åt lunch i solen med mina girls.

Idag åkte även min hostbrother, Henry, till L.A för att börja på collage:( Men det betyder att hans rum bara ska städas, sedan kan jag flytta in! Har ju bott i källarn sedan jag kom - inget emot det egentligen för har väldigt mycket plats och egen toalett. Men känner ändå att jag flytta upp till Henrys gamla rum, för vill inte känna mig som en "gäst", hela året.

Måste även tillägga att jag från och med förra helgen nu är "Tilly" och inte Matilda. Tycker själv att det är väldigt gulligt, haha.

Även om jag tycker att jag lär mig fler och fler namn, händer det varje dag att folk ropar/vinkar/hälsar typ: "Hi Tilly/Matilda" och jag ler och tänker: "Vem FAN är du?" Menmen, I do my best.

Måste bara lägga upp en bild på mitt kök, haha. Åh vad jag älskar att sitta vid köksön och äta frukost när solen lyser in genom fönstret - love.

Ha det fint

P U S S



Kommentarer
mamma

Hej Tilly,
Jag tycker också att det är ett gulligt namn. Du ska inte känna dig stressad för att du inte skriver i bloggen varje dag. Att leva och uppleva ska gå före dokumentation:-)Nu i början måste du ha fullt upp med att smälta alla nya intryck och lära känna nya människor och rutiner - OCH dessutom matte på engelska!!! Ta det så ''easy'' som du kan så blir det säkert jättebra!
stora kramar från mams

Svar: Haha, jadå mamma. Ska tänka på det. Älskar dig!
Matilda Warvne

2012-08-22 @ 08:43:13
berra bus

Snälla sluta plugga så mycket pluggis, dem betygen räknas inte i Sverige sen ändå. Sincerely, Berra Bus <3

Svar: säg inte så, du vet att jag älskar att plugga!
Matilda Warvne

2012-08-23 @ 07:12:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0