Ready for some real american high school drama shit? Here we go...

Hi babes!
Denna helgen har varit minst sagt galen, så sjukt fullbokad! Det är också därför jag inte bloggat på ett tag. Det har hänt en massa, massa grejer (bra och mindre bra) och jag  har verkligen längtat efter söndag kväll, så jag kan få skriva av mig!!!

Jag vet inte hur mycket jag har nämnt här i bloggen om mina två kompisgäng; the juniors and the seniors. Eftersom jag är en ung senior och the juniors var de jag började umgås med så blev det att jag började hänga med dom. Men eftersom jag ändå är en senior, faller det naturligt för mig att umgås med dem med. Jag är en väldigt glad tjej som är i USA ett år för en sak; Ha kul. Jag vill att alla ska gilla varandra och hänga tillsammans och bara ha kul, but unfortunately that's not the reality. Dessa två grupper gillar inte varandra och snackar skit om varandra till mig vilket givetvis är en awkward situation för mig. Så under den senaste tiden har jag därför umgåtts mycket med Vivan, som delvis är en i junior gruppen, men hon umgås med multiple groups of people och är därför väldigt förstående när det kommer till att jag vill kunna umgås med senior-tjejerna as well. Hur som helst, började en av junior-tjejerna's ex-kille som är senior och kompis med mina senior tjej kompisar, prata med mig för ca en vecka sedan. Och vi kom fram till att äta lunch tillsammans i fredags. Jag pratade då med junior girl xxxxxx om detta och hon sa no worries, så därför lät jag honom ta mig till lunch till en mexikansk grill ca 5 min-drive från Paly. Han är en jättego kille och vi hade det jättekul - men vi umgås som endast som kompisar. Senare under fredag kväll bröt ett bråk ut mellan mig och junior girl, xxxxxx, på grund av missförstånd och rykten och så vidare. Jag och Viv lät iallafall inte det förstöra våran kväll och hängde med a bunch of other people och hade det jättekul. Jag var väldigt upprörd på grund av saker som junior girl, xxxxxx sagt till mig och ville därför inte prata med henne för tillfället. På lördagen hade jag iallafall en grym dag; Först 3 hours hike med min underbara host family - helt sjukt var underbart vackert California är. Efter det åkte jag och Maureen en sväng till IKEA - wiho!! Efter IKEA och inköp av julkola, köttbullar och lussebullar åkte jag hem i ca 10 minuter för att byta om innan Simone (senior) hämtade upp mig och vi åkte hela senior-gänget till Gunn High School för att se Olivia (senior) dansa ballet i the Annual play of the Nutcracker - hon var GRYM!!! Efter det åkte vi alla hem till Jordan för att fira hennes 18th birthday och vi hade det så himla kul!!! Idag har jag sprungit, skypeat med Sverige, cyklat till the Farmer's market med Maureen (dar jag knappte tva snabba bilder), pluggat och åkt till Starbucks med Viv. Efter kaffet åkte vi till en av junior tjejerna's hus för att reda ut saker. Vi är iallafall on better terms, men jag och junior girl, xxxxxx pratar iallafall inte med varandra just nu. Förmodligen kommer jag hänga mer med the seniors framöver för jag trivs väldigt bra med dom + Vivian och Becca som är juniors, men inte i juniors-gruppen. Allt detta med alla grupper är något nytt för mig och jag har insett att man antingen tillhör en grupp eller så gör man inte det... Men trots en hel del drama denna helgen så hade jag en GRYM helg, med sjukt mycket aktiviteter och roliga saker; I love my american life incredibly much! Sjukt många har varit väldigt supportive och finns där för mig och det är jag sjukt tacksam för! Så nu jag ska bara leva livet! P.S Lagger aven upp en bild pa de underbara kakorna Maureen kom hem med fran hennes "Cookie exchange" - sjukt sota, inte for att jag ska ata dom da, for jag ar pa min nyttiga period, men titta far jag iallafall.

P U S S
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0