24 DAYS LEFT

Hej alla goa!
Har hämtat ut mitt amerikanska visum nu och fick även tillbaka mitt pass! Känns helt sjukt att det inte ens är en månad kvar tills jag åker!!!!!
 
Har ju inte egentligen skrivit jättemycket om min placering och så, så tänkte skriva lite om det nu. Jag åker med organisationen YFU, men det är inte dem som har placerat mig. När min pappa och hans bästa kompis, Hans, var lika gamla som mig för en jäkla massa år sedan ( ;) ) var Maureen (min hostmum) utbytesstudent i Sverige i Hans familj. På så vis lärde pappa känna Maureen, sedan när han och Hans hade 50 års fest tillsammans för ca 1,5 år sedan var Maureen bjuden. Efter det bestämde vi oss för att hålla kontakten och hälsade på dem förra sommaren när vi var i USA (New-York ---> San Francisco ---> Los Angeles.) Vi fick väldigt god kontakt när vi var där och nu ska jag alltså bo hos John och Maureen nästa år i Palo Alto, som ligger ca 40 min ifrån San Francisco. De har även tre barn; Julia, 21, Henry, 19 och J.T, 8 + hunden Toby. Julia och Henry går båda på college i L.A-trakterna och kommer därför inte bo hemma nästa år, men jag hoppas att få träffa dem en del ändå, då vi som sagt befinner oss i samma stat. När vi var där förra sommaren tog jag givetvis en massa bilder som jag nu vill lägga upp. Själva Palo Alto är världens underbaraste stad med vackra hus, palmer, sol & värme!!! Även det världskända "Stanford University" ligger där. 
 
San Francisco är också en sjuuuuk stad! Har ni chansen att resa till Californien, åk dit!!! Bara stadens utseende med alla branta backar är supercoolt! Sedan alla speciella hus, Golden Gate-bron, Alcatraz o.s.v. - WOW.
 
Skolan jag ska gå på heter Palo Alto High (Paly) där jag ska gå sista året, Senior Year. Kan knappt fatta att jag ska få gå på Prom, och ta Graduation...
 
That was all for now
 
P U S S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0