GO-BAMA!

Hej! Som ni sakerligen inte missat, sa kommer Barack Obama leda USA ytterligare 4 ar, vilket ar grymt. Det var sa kul att fa vara har under election, efter som att det ar en sa stor deal har. Eftersom nagra av min kompisar redan fyllt 18, sa fick de rosta, vilket var lite kul. En sak som skiljer sig fran Sverige ar att alla ungdomar har kallar sig for either "democrates" "republicans". Aven om mina politiska asikter kanske stammer mer overens med hogern, an vanstern (i Sverige), sa ser jag inte mig sjalv som en "moderat" t. ex, kanner mer att det ar nagot vuxna kallar sig. Eftersom det ar americans vi talar om, sa kan jag ju aven saga att mina kompisar hade malat sina bilar med "Obama" eller "Romney", barde either blaa klader (Obama) eller roda klader (Romney) och bakat cupcakes med deras symboler pa, haha... En annan sak som jag tankte pa var att jag sag en tjej i min sociology-class bara en Obama-troja idag, vilket inte alls anses som konstigt har, men hade jag gatt runt med en Fredrik Reinfeldt-troja hemma hade jag ansetts som varsta weirdot typ. Resultatet av the election var iallafall: Barack Obama Electoral votes: 303 Popular votes: 49.8% Mitt Romney Electoral votes: 206 Popular votes: 48.7% P U S S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0