Thanksgiving

Hej alla underbaringar! I torsdags firade vi Thanksgiving, vilket ar en galet mysig tradition som jag tanker ta med mig hem till Sverige. Aven om vi inte har nagon direkt historia bakom det som amerikanerna har, sa gillar jag den jattemycket och tycker att sjalva iden med att vara tacksam ar sa bra. However, sa hade vi folk over till huset runt 3 och vi satt ute pa porchen och fangade eftermiddagssolen med cheese and crackers + margaritas till dem over 21 och apple cider till mig, Henry och J.T. Efter det sa tog alla utom John och Mike (en god van till min host family) en promenad for att plocka hostlov till att dekorera bordet med. John och Mike vara kvar for att fixa med the Turkey. Nar vi kom tillbaka efter en sjukt harlig hostpromis, sa var maten klar. Vi gjorde nagot som ni svenskar kommer tycka ar lite klychee och amerikanskt, och jag hade nog med tyckt det, men har allt blivit ratt amerikaniserad under mina manader har, sa tyckte mest det var mysigt; vi satt alla runt bordet och tog varandras hander och gick varvet runt sa att alla fick saga nagot de var tackasamma over. Jag sa typ: I'm very greatful for the Bard family to host me and also for their support. Och Maureen sa: I'm thankful for having a foreigner here, so that I can share this wonderful tradition. Efter det sa at vi - turkey, sweet potatoes (with marshmellows?), potatismos, cranberry sauce (spetsad med vodka, den du, pappa!), green beans, morotter och en massa, massa mer. Efter middagen satte sig alla i vardagsrummet, sa korde vi charader - galet kul, haha. Sedan var det dags for dessert; Pumpkin Pie (I don't wanna make you guys disappointed, but MAN it tastes bad!), Apple Pie and Banana&Cream Pie - som var sjuuukt goda! Sedan nar gasterna gatt hem, tittade jag och J.T pa "Charlie and the Chocolate Factory" tillsammans och efter det tittade jag pa nagra Friends avsnitt nar de firar Thanksgiving, som John hade spelat in at mig! Dagen efter Thanksgiving akte vi till the East Bay, till Maureen's syster, Gail, och hennes slakt. Vi akte skridskor, vilket formodligen kan ha varit det roligaste ever - Californians on ice skating = pretty fucking hilarious... Inga hjalmar hade de heller, men de var anda ratt skont tempo, med musik i hogtalarna och alla Californiabor som aker runt pa isen (ramlar och staller sig upp och ramlar igen) i bara shorts och t-shirt. Larde aven J.T att saga ordet "icicle" pa svenska - for sot! P U S S


Kommentarer
Johanna

Hej, din blogg är underbar att läsa!! Kan du göra ett videoinlägg med dina vänner? Eller göra ett videoinlägg själv där du pratar engelska?

Svar: Hej! Vad kul att höra. Ja, skulle givetvis kunna göra ett inlägg med mig och mina kompisar! Problemet dock är att jag inte vet hur man lägger över filmklipp på bloggen - försökte för någon månad sedan, men lyckades inte. Någon aning om hur?
Matilda Warvne

2012-11-27 @ 13:15:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0