Trick or treat?

Happy Halloween, everyone! Hoppas ni har/har haft ett harligt hostlov, for vi har dock inte varit lediga... Och eftersom Halloween dessutom intraffade en onsdag iar, sa var det lite trist, eftersom alla skulle upp och ha skola nasta dag. Men min forsta, amerikanska Halloween var grym iallafall. Det var en lang dag for min del dock, eftersom jag hade morgon traning 6:30 AM at Paly, vilket var ratt segt med tanke pa att min forsta class pa onsdagar borjar kl 10:00 AM, eftersom jag har 1th prep (back to sleep for an hour.) Men hursomhelst, sa efter skolan kom jag hem och det var dags for mig och J.T att bygga vart "Haunted Halloween gingerbreadhouse", ni vet pepparkakshus, fast Halloweenhus. Vi ar val inte direkt artistiska nagon av oss, men kul hade vi iallafall! Redan runt 6 borjar barnen knacka pa dorren, och herregud vad manga det kom - helt galet! I Sverige kanns det som om alla har lite olika uppfattningar om vilken dag man egentligen ska ga och saga "Bus eller Godis?", men har vet man... Vart godis hade tagit slut redan klockan 7, och John (lattad, efter att ha fatt springa fram och tillbaka mellan TV-soffan och dorren) slackte alla ljusen i huset, vilket betyder "godiset ar slut", typ. Da kommer Maureen hem, efter att ha gatt Trick or Treating med J.T med en massa mer godis och John bara suckade, haha. Runt halv 8 hamtade Viv upp mig, sa akte vi till en kompis, Julia's, och kollade pa skrackfilmer. Det var bade en massa killar och tjejer dar, sa det var jattemys. Roligaste eller kanske sjukaste var nar vi passerade Steve Job's house. Barnen + deras foraldrar (barn gar aldrig runt sjalva i USA) star i 30-40 meters utanfor, for att fa Trick or Treata pa hans hus... Tycker synd om hans familj, som ska sta dar hela kvallen och dela ut godis, inte direkt sa att de delar ut iPads liksom... Det var aven HUR mycket barn (+foraldrar) som helst ute pa gatorna och alla husen har sjukaste dekorationerna; med oranga ljusslingor, pumpor, spoken hangande i traden, gravar pa grasmattorna, spindlar i spindelnat, skelett osv... Amerikaner vet hur man gor "a big deal of traditions". P U S S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0