Burritos

Hej alla fina! Ar pa Maureens mac nu, sa ni far tyvarr inte uppleva de tre vackra, sista bokstaverna i det svenska alfabetet - hoppas ni overlever. Igar var det en ratt hektisk dag! I min video production class, som jag tar, sa har vi denna veckan hallit pa med edit training. Det ar valdigt, valdigt nytt for mig - har ingen experience alls, men det ar jattekul och grymt coolt nar man val forstar lite. Det ar en massa killar i den classen och alla ar valdigt hjalpsamma, haha. Men grymt coolt iallafall, hur jag nu kan klippa i filmer, spela fram och tillbaka, add special effects to make it more "high concept" osv - grymt kul och verkligen nagot jag rekommenderar er att ta om ni far chansen nagon gang. Nasta vecka ska vi aven borja med vart forsta filmprojekt, da vi ska anvanda horlurar, microfoner, kameror pa stativ m.m. Edit trainingen gor vi pa mac datorer, vilket jag VERKLIGEN suger pa, men sedan jag kommit hit har jag faktiskt blivit battre och battre - har inget val, nar alla runt omkring mig har macs, haha. Pa tal om mac, sa sprang jag forbi Steve Jobs hus imorse pa min morgonloprunda. Sag att det var nogon som stallt en frame, som sag ut som en iPad och en massa blommor utanfor... Innan min psychology class igar fragade Mrs. Evans mig om jag kunde halla i ett experiment med klassen, da vi haller pa med "Operant learning". Sa hon gav mig en kopp med godis och sa skulle jag lara klassen att rakna till 1-5 pa svenska och de som klarade det fick godis (positive reinforcement.) Riktigt underhallande att hora dem prata svenska, haha... I torsdags hade jag lunch med nagra senior tjejer, Julia, Jordan, Olivia och Simone. Vi har "Spirit Week" coming up om nagra veckor, vilket ni definitivt kommer att fa hora mer om, men det ar basically, en vecka pa Paly, dar alla klar ut sig (different theme each day and different for each grade.) Detta ar en av hojdpunkterna pa Paly, enligt alla jag pratat med, sa ser verkligen fram emot det. Hur som helst igar efter skolan akte jag, Olivia, Tia och Simone till en second hand affar och provade en massa klader som vi ska ha under den veckan, sjuuukt kul! Dessa tjejerna ar galna, men sjukt roliga! Efter det akte vi till Simone's en stund och de hjalpte mig med alla out fitsen. Sedan var vi sjukt hungriga sa at min forsta "Burrito", vilket ar typ tacos, men med bonor och lite andra grejer i, yummi iallafall! Sedan akte jag till Bella, for att traffa mina favvooo juniors! Vi chillade hos Bella, som by the way, har varldens finaste hus (hennes mamma ar en artist, ska visa bilder framover..), och sedan kom aven killarna, mys kvall helt enkelt. Idag tog jag en springtur nar jag vaknade och efter det akte jag med Maureen till Stanford Mall, for hon skulle fa her eyebrows done. Nar hon var klar akte vi till Nordstrom en stund och sedan hem. Nu ska jag plugga en stund, fixa med mina Spirit week-outfits och sedan ikvall, ska formodligen jag, Olivia och Simone och kanske de andra tjejerna pa fest! Ha det bast, P U S S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0