Thoughts in English, dudeee

Hey babes!
Just varit ute på en pw i mitt underbara område. I literally gick och bara tittade på alla husen och bilarna! Så galet fina, men dyra of course. Sjukt! Vet ej om jag nämnt det men nästan alla på Paly (16+) kör bil till skolan trots att det skulle ta dem 10 min att gå och de gör det i bilar som dom FÅTT av sina föräldrar... Kan ju då även tillägga att de inte är speciellt billiga bilar heller... Det är faktiskt kul såklart, men ändå speciellt att bo i en sådan rik och wealthy stad som jag gör numer. Många av mina vänner har galet stora hus med pool och föräldrar som inte ens är 50 år, men redan retired, för att de har så mycket pengar att de inte behöver jobba... Skillnaden på rika och fattiga är obeskrivlig här!

Som alla vet var det 9/11 igår och jag blev väldigt förvånad. Trodde faktiskt att det skulle vara en big deal, med "Moment of Silence" t.ex, men nix! Hörde knappt någon nämna det alls, Talia frågade mig till och med "Hey, what date is it today?"

Vi såg en video idag på Sociologyn och efteråt skulle vi diskutera den, så vi blev ihopparade två och två randomly. Problemet var att killen jag skulle diskutera med bara satt och log utan anledning med helt röda ögon - Thanks Mr. Davids for setting me up with a stonehead. Yes - han var hög i skolan. Welcome to Cali, folks!

Fick dessutom tillbaka mitt första test idag i Psychology - 78%, wihooo rätt nöjd faktiskt!

Har fått frågan ifall jag börjat drömma på engelska ett antal gånger och det roligaste är att jag inte drömmer här! Har har haft typ en eller två drömmar sedan jag kom hit och kan inte ens komma ihåg om de var på engelska eller svenska, haha! Men tänka på engelska har jag faktiskt börjat göra, vilket är lite kul.

FYI, är det idag endast 2 veckor kvar till min födelsedag!!!! Fick reda på att vi är lediga då med, helt random en onsdag! Tydligen någon Jewish tradition!

Bjuder på lite fina bilder från min pw idag.

Ha det great

P U S S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0