FRÅGESTUND!?

Hej igen!
När jag tittar igenom min blogg så inser jag att jag bara reflekterar över vad jag gör - ingenting av vad jag känner eller tänker. För vissa kanske det gör bloggen till ytlig, jag vet inte? Jag känner att vill jag visa er allt roligt jag får uppleva här, så förmodligen är det därför jag inte skrivit så mycket om mina tankar. Jag är heller inte den människan som gärna visar ifall något är jobbigt och jag är dålig på att be om hjälp.

Jag har nu spenderat cirka 6 månader i Californien och i ett amerikansk high school. Även om det varit jobbiga stunder, kan jag lugnt säga att detta varit det bästa halvåret i mitt liv. Men USA är annorlunda än Sverige (möjligt att detta är speciellt för Cali, vad vet jag?) Men folk är ytligare här, de snackar bakom varandras ryggar, säger en sak och gör en annan, lovar något och inte håller det och så vidare. Den sjuka gruppindelningen är även något som är nytt för mig, det finns grupper och du kan inte hänga med några ibland och med några andra ibland - you're either in or out. Och dessa grupper HATAR varandra och snackar så mycket skit att det är tröttsamt ibland. Ska du spendera ett år här, så är detta saker du måste vara förberedd på. Jag tror in general att jag är en väldigt snäll människa (haha) och är inte typen som vill bråka, men jag lät en killkompis ta mig till lunch och nu har jag och hans extjej (min närmaste kompis) XXXXXX, inte pratat med varandra alls på över en månad, bara sådär. Hon vill att jag ska be om ursäkt, men eftersom jag inte har något att be om ursäkt för är det inget jag kommer att göra. Så efter den händelsen bytte jag kompisgäng helt och har nu umgåtts med ett nytt gäng sedan november och jag trivs mycket bättre med dessa tjejerna. När själva "dramat" hände var det tur för mig att jag hade andra kompisar att vända mig till som välkomnande mig med öppna armar, en av de sa "I'm kind of secretly happy that this happened, because now we can have you for ourselves!" Haha. Men vad jag vill ha sagt med detta är, vad skulle jag gjort ifall jag inte hade andra kompisar?

Så med detta inlägget vill jag bara tacka alla som läser bloggen - trodde inte att mitt lilla liv kunde vara intressant, så det gör mig jätteglad! Tänkte även ha en FRÅGESTUND så MAILA MIG PÅ: [email protected] och fråga allt om USA, Cali, high school, hemlängtan, kompisar, killar, engelskan, familjen - you name it, ska svara så bra jag kan!!!

P U S S

Denna bilden är av Kristen, mig, Vivian och Julia. Goa tjejer som jag inte umgåtts med på ett tag (de är juniors och inte i min group of friends!)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0