Thank you ♥

Hejsan pa er!!!

Idag hade vi sa kallade Powderpuff
2013, vilket ar tjejernas tur pa Paly att spela football. Tyvarr forlorade seniortjejerna idag mot the Freshmen. Imorgon moter juniorsen och sophomorsen varandra och pa fredag blir det final!

Imorgon har jag aven ett meet och det ska vara in the 90ies (33-34) varmt... Far se hur det ska ga...

Lagger aven upp en bild pa mig och Alexia, en kompis fran track, eftersom vi tog en twinning picture med vara rosa trojor idag - pink ska det va!

Ville i detta inlagget tacka alla er som laser bloggen, speciellt eftersom ni okat pa sista tiden. Skriver denna bloggen framst for att kunna ga tillbaka och titta pa allt jag fatt uppleva/for mina narmaste hemma i Sverige. Men att ha en lasareokning hela tiden gor mig jatteglad. Vill jattegarna inspirera er sa gott jag kan till att gora ett ar abroad for att detta har utan tvekan varit det basta aret i mitt liv. Jag ar aven sjukt tacksam for er som lamnar snalla kommentarer/mail - ni anar inte vad glad det gor en. FORTSATT STALL FRAGOR VIA KOMMENTARER ELLER EMAIL: [email protected]

THANK YOU ♥

P U S S ♥










Kommentarer
Ebba

Hej Mathilda!
Jag har läst din blogg ett tag nu och jag älskar den!
Alla härliga bilder och även det du skriver, man blir lite avundsjuk!

Jag funderar även på att åka iväg på ett utbytes år
i USA, men är lite osäker på om jag kommer att våga.
Kan du inte berätta lite om första "träffen" med din värdfamilj?
Det skulle vara super snällt!
Kram :)

Svar: Åååh, tack så mycket - vad kul att du gillar den!
När du skriver att du inte vet ifall du skulle våga beror det ju givetvis på av vilken anledning det isåfall är. Ifall det har att göra med att du kanske känner dig blyg och är osäker på hur du ska kunna bo i en helt okänd familj och skaffa nya kompisar så tycker jag inte att du ska oroa dig - enligt mig så är det nästan precis därför jag åkte. Jag har nu varit här i 9 månader och kan verkligen säga att jag blivit så sjukt social och mer framåt än tidigare. Brukade hata att till exempel ha föredrag för klassen innan - nu tycker jag det är kul (plus att jag gör de på engelska med.)

Min värdmamma och min riktiga pappa kände varann sedan innan och de är på så sätt jag fick min värdfamilj. Så jag hade träffat min värdfamilj en gång innan för att sedan två år senare flyga själv till Cali och bli upphämtad av dem och bo med dem. Känslan är givetvis konstig, liksom situationen. Men efter att flugit själv (flygrädd som tusan) och äntligen få se min värdfamilj i SF var en sådan lättnad, trots att jag bara träffat de en gång innan. Min värdfamilj är så underbar och lättsam och vi kommer så bra överens, vilket givetvis är väldigt tur för mig. Och såklart är de alltid pinsamt och ovant i början att liksom rota i huset för att hitta en sax eller gå och ta mat, men efter bara en månad känner man sig som hemma för man inser att du faktiskt inte är en tillfällig gäst, utan du ska bo där! Jag tycker att detta året gjort mig så mycket gott och kan inte annat än att encourage andra till att åka - ÅK ÅK ÅK!

Kram, Matilda!
Matilda Warvne

2013-05-05 @ 08:59:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0