QUESTIONS

Q:Hej! Och tack för en super bra blogg :) Du verkar vara en sån glad och härlig person, till min fråga; hur gör man för att bli mer öppen och social? Våga ta kontakt med nya människor och har du några speciella samtalsämnen eller så när du träffar nya människor? Om du har nå tips får du gärna dela med dig av dom :)

A: Heeej och åh vad glad jag blir! Detta med att vara social och framåt tror jag ligger mycket i personligheten. Jag har till exempel alltid haft ett behov av att babbla hela tiden och dras ständigt till sociala situationer där jag kan träffa nya människor för att jag älskar det. Men samtidigt har jag inte alltid varit så  uttåtriktad som jag är nu - när jag kom hem från USA var jag extremt utvecklad på den fronten som mina närmaste kan intyga. För där tvingades jag att vara social; amerikaner vs svenskar hahah😉 Men ifall man vill vara mer social och öppen är det faktiskt bara att köra på; snacka om allt från vad som hände i helgen, hur det gick på matchen eller om läxan var svår. Egentligen tror jag inte att det spelar så stor roll om vad man säger utan hur; jag pratar naturligt sätt väldigt mycket, högt, ler, skrattar och skämtar mycket - tror att det är därför folk uppfattar mig som social för att jag är avslappnad och inte nervös vilket gör att personen jag pratar med också kan slappna av och öppna sig. The main idea är väl att hellre våga göra bort sig än att inte säga något alls? För ärligt tänk på det, ifall du vill snacka med några människor du inte känner eller en gullig kille eller whatever; vad är det absolut värsta som kan hända egentligen...? Jag tror att folk gör större grej av det än vad det egentligen är. Tänk på en muntlig redovisning i skolan t.ex? Egentligen är det inte alls farligt men man hetsar upp sig själv i onödan och blir nervös. Jag tror att man skapar all osäkerhet och nervösitet själv så egentligen får man bara släppa det and freaking go for it! Kram!

Q:
Hej Matilda! Vart ifrån kommer din svarta luvtröja? Tack för en superbra blogg! Kram
A: Hej och ååh tack så mycket! Tröjan är från Lindex!

 
 
Q: Tips bra på bra uteställen när man är 18? Känns som det är 20 årsgräns överallt :(

A: Alltså nja.. Den är svår - ärligt talat är det rätt segt tills man är 19-20, men i allmänhet lär man väl som 18-åring komma in på Valand, Trädgårn och ID iallafall. Peacok kanske? Men ett tips är ju att gå ut på fredagar, vara ute i god tid och försöka få tillgång till gästlista för att få ökad chans att komma in. Är man tjej och snygg är väl det också ett plus, hehe...😉

Q:Hejsan! Visst går du på Hvitfeldtska? Just börjat där och tyckte jag såg dig i veckan! Vilket år och vilken linje går du? Tycker du om skolan? Kram och tack för en grym blogg!

A: Nämen åh hej på dig - du borde kommit fram och hälsat! Jag går i trean och på IB (internationellt program!) Yes jag gillar skolan - den är stor och med enormt mycket människor och full med en massa sociala events vilket jag älskar - hoppas du trivs! Och tack!!

 

Q: Hej! Tycker verkligen att du är så himla fin och undrar lite hur du tränar din mage? Ibland kan jag känna att jag gör jättemånga situps men får aldrig någon effekt? Har du något bra tips? Tack på förhand!

A:
Hej och åh vad snällt av dig! Jo jag vet precis hur du menar med att vanliga situps inte alltid ger effekt - dock beror det såklart lite på hur man gör dom och hur många. MEN något som jag börjat med det senaste är vad jag kallar "the abs roller" - alltså shit vilken bra träning. Man känner verkligen hur det tar i hela magen. Den är rätt lurig i början för det krävs lite balans och även styrka i mage, bål och armar men efter ett tag kommer man in i det och det funkar utmärkt! Värt att testa?😊 Kram!

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0