HOW TO SPEND A SUNDAY

Hejsan bloggisen!❤️
Allt väl? Efter ett hemskt (!!!!) magpass på gymmet idag satte jag mig för att förbereda min presentation jag ska hålla efter lovet. Den handlar om beauty ideals och vem som bestämmer vad som är considered as beauty. Till exempel varför var kurviga Marilyn Monroe ansedd som vackrast under 1950-talet medan vissa modeller idag har varken bröst eller rumpa på grund av att de är pinnsmala? Det finns både evolutionära och sociala förklaringar. Sjukt intressant ämne faktiskt!
 
Nu ska jag snart börja göra mig iordning lite smått inför kvällen då det blir tapas, vin och Nightcrawler med Jake Gyllenhaalpå bio. Gud nu lät det verkligen som om jag skulle på dejt med Jake Gyllenhaal? Tyvärr. Får jobba på den svenska ordföljden lite mer alltså... Kanske ska börja blogga mer på svenska? Eller vad säger ni? Ändå NI som läser.❤️Iallafall, Jake Gyllenhaal - gött med lite garanterat eye candy vare sig filmen är bra eller inte, eller vad säger ni?😉
 
/M
 
 


Kommentarer
Anonym

Hej Matilda och tack för en jättefin blogg!! Jag tycker du ska fortsätta skriva på engelska också. Det är bara kul!

2014-12-22 @ 09:30:19
Lisen

Neej, fortsätt gärna på engelska! Eller både och. Tycker det är kul att läsa på engelska som omväxling. Kram på dig!

2014-12-25 @ 12:35:23
Anonym

Continue in English please! 😊

2014-12-25 @ 14:39:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0