FRÅGA-SVAR

Had a comment today and in fact there have been quite a few wondering the same thing so I decided to post the question here as well as my answer so other who might be interested too can read it,

FRÅGA
Hej! Jag älskar din blogg och har funderat massor på att åka som utbytesstudent. Men jag undrar mest, hur blev det när du kom hem? Har du kvar dina bästa vänner, hur svår är skolan, kan du känna dig "ledsen" för att du hade så himla kul i USA men nu är tillbaka i Sverige? Känner du någonsin att du "slösa" bort ett år av ditt liv då du nu inte tar studenten samtidigt som alla andra, du får inte ge dig ut och resa med dina jämngamla kompisar (vilket det flesta brukar göra), du har ett pr mindre på dig att skaffa karriär osv. Om du hade fått göra om det, hade du hellre valt att åka EFTER du slutat i Sverige och istället gå på college? Tack för en jättebra blogg! Du är så sjukt snygg! Kramar! 

SVAR
Hej och tack så mycket!!! Att komma hem var väldigt annorlunda än vad jag först väntat mig på så sätt att även om jag aldrig tyckt illa om mitt liv här i Sverige uppskattade jag det ännu mer när jag varit borta från det. Jag kände även att vänner och familj var så glada att ha mig tillbaka och ville höra allt om mitt äventyr, samtidigt som jag ville höra hur de har haft det här hemma. Jag tror aldrig jag har haft en sådan intensiv sommar som jag hade; jag träffade och tog upp kontakten med vänner som till och med inte stått mig alls så nära innan och plötsligt blev vi jättebra vänner. Min hemkomst var så grymt jäkla bra och det har jag alla underbara människor i mitt liv här att tacka för, med tanke på att lämna Californien var det värsta jag någonsin behövt göra...

NEJ, jag känner mig aldrig ledsen för att jag hade kul - tvärtom jag blir glad varje gång jag tänker tillbaka på det. Men ja, det är klart som fan att jag vill tillbaka och envis som jag är hoppas jag verkligen att jag kommer göra det en dag också. Men nu när jag tänker tillbaka på mitt år kan jag inte annat än att le.

Såhär är det; det rent ut sagt SUGER att jag inte få ta studenten med de underbara tjejerna från min Kitas-klass, de suger att inte få ha champagne frukost, springa ut, åka på festresa osv tillsammans med dem MEN jag gjorde ett val och det får jag leva med.

But still NO - jag skulle inte byta bort någonting mot mitt år, slösade absolut inte bort någonting och nej, jag önskade inte att jag åkt senare därför att mitt beslut att åka var det absolut bästa jag någonsin tagit och för mig är det guld värt och jag kommer aldrig, aldrig ångra mig. Det var meningen att jag skulle vara i Palo Alto precis det året jag var, jag tror verkligen det. Dessutom vet jag att det har öppnat dörrar för mig i framtiden så att jag förhoppningsvis kan få sätta min fot in the Golden State igen!

Tack så jättemycket och hoppas att du fick svar på dina frågor,


MATILDA 

This is from when my best friends and I were out boating in beautiful Arnold, which is in northern California. Going there was a part of my goodbye gift from the girls and it was one of the most amazing things I've ever experienced. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0