Q/A

HEJSAN BLOGGISEN! Vet att jag lovade detta inlägg redan igårkväll men eftersom jag, mamma och Jossan sprang runt på stan för att handla räkor samt tillbehör, vin, ta ut mina nya (ROSA!!!) p-piller och hjälpa Jossan med pojkvänsfödelsedagspresent (oj vilket ord...) allt detta efter mitt jobb så var vi inte hemma förrän sent. But here we go - 

Q:Hej och tack för en fin blogg!! Hur gamla är dina systrar och vem av dem är du närmast med? Blogger de? Kram!

A:
Hej och åh tack så mycket!! De är 15 och snart 21 och nej ingen av de bloggar tyvärr... Oj vilken intressant fråga - aldrig fått den innan. Skulle säga att jag och Jossan alltid varit närmast när vi var yngre eftersom det bara skiljer 2 år på oss medan Vilma alltid varit lillfisen som varit 4 och 6 år yngre än oss. Men när jag bodde i USA kan jag tänkte mig att Jossan och Vilma bondande en hel del med tanke på att jag borde i en annan världsdel. När jag kom hem dock, har jag och Vilma blivit supernära så nu skulle jag nog säga att vi är väldigt tighta alla tre - alla kan bonda och pakta med varann😉 De finns heller INGEN jag hellre berättar allt för eller lyssnar bättre på än dessa två.

Mina finaste små hjärtan!❤️

Q:
Vart är din svarta bikini ifrån? Den du hade i Ayia Napa? <3

A:
Antar att det är denna du syftar på? Överdelen är ifrån VS, dock är underdelen på denna bilden Klaras, men har även bild på mig i det hela VS-setet (andra och tredje bilden!) - tror att denna fortfarande går att beställa!😊

 

Q:
Träffar du någon kille/killar just nu? Tack för en fin blogg!!

A:
Hej på dig och tackar!! Ja, jag träffar väl killar men ingen speciell och inget seriöst för tillfället!😊


Q: Hej Matilda! Tränar du så mycket som du gör endast för att se bra ut???

A: Hejsan! Och NEJ som jag skrivit så många gånger här på bloggisen. Jag skulle ALDRIG palla att lägga ner den tiden och energin jag gör på att träna om jag inte verkligen älskade det. Ärligt talat är jag lyckligt lottad att just jag har ett sånt härligt förhållande till träningen för jag vet att alla inte har det och att "pallra sig till gymmet" är det jobbigaste på hela dagen. Men det är väl klart då det finns dagar när regnet öser ner, jag är ätit för dåligt, är allmänt sur och gnällig samt för trött i kroppen men ÄNDÅ tar jag mig ut för att jag vet att det kommer kännas så mycket bättre efter. Det är min extrema envishet som gör sådant möjligt för mig, men skulle ändå säga att 9.5/10 gånger jag är ute och tränar är jag supertagg på att göra det och njuter till 110%! Kram.

 

Q: Var e den ifrån? Sjukt snygg

A: Den är från Bik Bok och tackar!!

 

Q: Har du någonsin gått in på falskleg innan du var 18 och har du blivit nekad på någon klubb någon gång?

A:
Hejsan! Ja, jag har gått in på falsklegg och inte vilket falskleg som helst utan en av Sveriges största bloggarens leg (smart Tilly) - men det fungerade alldeles strålande trots att det enda vi egentligen delar utseendemässigt är hårfärgen!😉 Nämen ärligt talat - inget jag rekommenderar faktiskt! Allt gick lysande för mig, men åker man dit kan det gå illa så NEJ GÖR INTE DET - spara det tills det är på riktigt. Sedan det att jag fyllt 18 har jag och mina kompisar någon gång blivit nekande, ja - men samtidigt är man 18 och försöker på en klubb som har 22 eller 25 så får man väl skylla sig själv, hehe. Fast samtidigt, testar man inte kommer man ju absolut inte in, ellerhur?😉

Q: Hej Matilda och tack för en superfin blogg!! Har du någonsin testat på att röka eller snusa? Om inte hur gör man för att säga nej utan att verka "töntig"? /Kram<3

A:
Hej på dig och Gud vad söt du är - tack så mycket!! Jag har ALDRIG testat på att röka därför att 1) Det är det mest onödiga som existerar på vår jord 2) Lägger hellre pengar på annat 3) Att göra något bara för att "passa in" är det absolut töntigaste jag vet. Att du frågar om snusning är faktiskt kul därför att jag framtill ca en månad sedan även aldrig testat detta men eftersom alla mina närmaste killkompisar snusar frågade de mig och tjejkompis på en fest om vi inte kunde testa eftersom vi antagligen skulle se hilarious ut. Det var det vidrigaste jag stoppat i min mun efter typ rotfyllning med morotssmak - FY! Och eftersom jag är en väldigt glad och pratsam människa ville snus-fan inte stanna kvar under läppen så den åkte ut lika fort, därför vet jag knappt om detta räknas alls haha... INGET JAG REKOMMENDERAR IALLAFALL! Det enda jag kan tipsa om för dig att säga är: "Nej, tack!" Och ifall de tycker du är töntigt pga det så får de väl tycka det? Antagligen vet de själva om att det inte är bra och ångrar sig när de ser dig vara stark nog och tacka nej. Kan dessutom säga att denna hetsen att det är "ballt" att röka kommer ge sig desto äldre du blir. Idag är jag snart 19 och har aldrig rökt medan jag har vänner/bekanta som rökt upp säkert tusentals cancerpinnar i deras liv - vem tror du har bäst lungor, jag eller dem? KRAM!

 

YOU KNOW THE RULE FELLOWS - keep leaving comments/sending emails to [email protected]

LOVE U,

M

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0