THOUGHTS

Jeeez,
 
Just got on the train from work and "Young and Beautiful" with Lana Del Rey came on in my Urbanears. I haven't listen to that song since I moved back from California because I simply just can't. Every time the song comes on I have to turn it off immediately because it hurts too much. It's highly likely impossible for you to understand what this song means to me so it's quite pointless for me to even try to explain. Either way, all I can say is that I spent hours alone, sobbing in my room back in Cali listening to this song on repeat. It was by the time when I was realizing I was going home and since the song is associated with that kind of harsh experience it's to me so touching. It might be difficult for most of you to relate to such things but I can say that leaving California was the hardest thing I ever had to do.
 
It's interesting how I still turn so emotional when the song comes on. And how I still miss Cali so outrageously much, my home❤️
 
Kisses,
Tilly
In my hot pink sweatpants from A&F and my favorite t-shirt from Newport Beach I reluctantly spent my first night in my own bed after a year away...
 


Kommentarer
Anonym

Åh va detta inlägg tog hårt på mig. Du kanske kommer ihåg att jag tidigare har mejlat dig om råd för utbytesår och sådant, och när jag var som mest taggad med ansökningar och sånt stök så lyssnade jag dygnet runt på Lana Del Rey och speciellt den låten.. Jag hade en spellista med bara hennes låtar och lyssnade bara på dom när jag läste utbytesbloggar och sånt.. Sen skaffade jag pojkvän och är världens lyckligaste med honom men har aldrig haft sån ångest som det senaste året eftersom jag på grund av honom inte kommer åka. Haha, skönt att skriva av sig, men hela grejen med kommentaren var att de är sjukt hur låtar kan ta med sig så mycket minnen. Älskar din blogg också btw!

Svar: Men åh va intressant att du också hade en speciell känsla till den låten för visst är den emotional på något sätt? Och måste säga grattis till dig och din kille eftersom att ni verkar ha det så bra - inte alla lyckats hitta något så tidigt (jag till exempel, hehe😉) Som person har jag nog alltid varit väldigt självständig och blev det ännu mer efter USA så därför är det svårt för mig att förstå din situation till 110% då jag även aldrig varit kär. Men allt jag kan säga är: må inte dåligt över att du inte åkte - JEEZ det kommer finnas 100000 möjligheter för dig att åka senare i livet!! Kanske med eller utan din kille? College? Eller bara resa? Okej att det inte blev som du tänkt dig men du fick något annat jäkligt bra, ellerhur? And the US is the nation of possibilities - så lovar att du kommer dit en dag!😊 och tack så mycket och kram på dig!
Matilda Warvne

2014-07-21 @ 22:40:42
URL: http://eedstroms.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0