Q/A

Q: Hej! Kan du inte skriva lite om din syn på träning?? Kram!

A: Hejsan! Jo visst kan jag det. Som du kanske lagt märke till på bloggen har jag väldigt mycket för mig på veckorna så tränar nästan alltid på morgonen, men på helger gillar jag att börja morgonen med en power walk och sedan träna senare på dagen då jag har mer tid att planera. Men när jag tränar blir det nästan alltid en springtur på oftast 4-6km, ibland lite kortare, ibland lite längre. Springer jag kortare gillar jag att varva med lite spurter/backträning. Utöver det styrketränar jag de delar jag vill bli starkare i helt enkelt; armar, mage, rygg och rumpa. Kör allt från hantlar, armhävningar, mag- och rumpövningar med en pilates boll osv. Kör det jag är sugen på helt enkelt! Ett tips är att söka online eller på träningsbloggar - där finns hur mycket sina helst. Kram!

Q: Hej! Älskar verkligen bloggen och tycker verkligen du är så duktig på att göra klädkollages! Kan du inte göra ett för några fest-outfits för i sommar?

A: Hej! Nämen åh tack så mycket! Haha jo visst kan jag göra det. Kommer här! 

 

Q: Hej jag måste först och främst tala om hur mycket jag gillar att läsa din blogg! Har till och med lärt mig lite mer engelska ord och ordspråk från bloggen och det är jättekul! Någon som skulle vara kul att läsa om är kanske... Hmm.. Jo jag skulle vilja höra vad du gör när du ser en kille som är jättesnygg/söt i skolan typ? Om du går fram eller väntar tills han kommer fram och bara leker söt och gullig framför honom :) ÄLSKAR DIN BLOGG du är så sjukt fin!

A: Hej!!! Åh gud vad gullig du är - blir så glad!!! Oj vilken svår fråga... Eftersom min skola är enorm hade det nog vart lite svårt att vänta på honom att ta kontakt med mig. Dessutom är jag den typ av tjej som gillar att gå för killar själv istället för att de tar kontakt med mig. Gillar väl kanske utmaningen lite kan jag tänka mig. Ett tips när det gäller att ta kontakt med en okänd kille är kanske att kolla upp om ni har några gemensamma vänner så att du kan "put yourself out there" så han får reda på vem du är. Satsa på att försöka få tag i hans nummer eller fb - alltid lättare den vägen. Sedan är det bara att vara modig och fråga om han vill ses! Om du inte frågar kommer det ju aldrig hända, eller hur? Lycka till och tack så mycket igen! Kram

Q: Hej! Hur lång är du och har du alltid klackar när du är på fest eller går ut? Tror du att killar tycker att man är "för lång" om man använder klackar när man är ca 1.75 lång? Tacksam för svar och tack för en fin blogg!

A: Hejsan! Jag är 166 och som basketspelare i ca 9 år önskade jag alltid att jag var längre, hehe... Och ja oftast blir det klackar när jag går ut, dels för att jag tycker det verkligen piffar upp en outfit men också för att jag blir längre. Är inte superstor heller så blir extremt liten ute på krogen utan klackar, haha... Jag tycker verkligen inte att det är fel för långa tjejer att ha klackar!? Och det tror jag verkligen inte killar tycker heller. Hallå eller, 1.75+klackar är ju drömlängden. Precis hur alla modeller trippar runt ju. Dessutom handlar det inte om vad killarna tycker alls utan vad du själv tycker du är snygg och framförallt bekväm i. Ifall killar tycker det är jobbigt när tjejer är längre är det av en enda anledning - de känner sig mindre manliga och det ska vi väl utmana lite?;) Kram!

 
Q: Hej Matilda!! Måste verkligen säga att du har en så himla fin och intressant blogg! Tycker även du är skitfin. Kan du inte skriva lite om hur du hinner med allt från skolan, träning, bloggen osv? Verkar som om du alltid har fullt upp men ändå en massa kompisar! Hur hinner och orkar du? Kram!<3

A: Hej och tack så mycket!!! Jag tror faktiskt att min personlighet behöver ett stressigt liv. Jag blir uttråkad väldigt snabbt och behöver saker att göra hela tiden. Har alltid varit sån! Såklart att det blir för mycket ibland och att jag bryter ihop, but heeeey!? Det är bara att bryta ihop och komma igen, eller hur? Sedan har det nog även mycket att göra med att jag är väldigt målinriktad - har jag bestämt mig för att springa, göra matte och gå på Amnesty-möte samt fika med en kompis så gör jag det, eller iallafall gör det bästa jag kan för att försöka få ihop det. MEN, det handlar säkerligen även också om att jag sover 9-6:30 nästan varje natt. Sömn är nyckeln till allt, trust me. Älskar även mina kompisar - helt sjukt hur mycket de betyder för mig och constantly bringing so many smiles to my face. Dem gör jag allt för att få tid att träffa. Kram!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0