SPICE IT UP

Hejsan på er alla grymma!❤️

Hur mår ni idag?

Jag är faktiskt pretty darn taggad på livet idag. Har fått mycket gjort denna veckan och att vara tillbaka till träningen får mig att må såååå mycket bättre. Har dessutom en amazing helg coming up proppfull med roliga saker!😃 Vad ska ni hitta på?

 

 

Alltså kan vi dra en snabb diskussion, eller ah diskussion och diskussion -  snarare, jag säger min starka åsikt om ett aktuellt ämne?😉 SPICE! Just nu känns det som det är överallt; i tidningen, nyheterna, Facebook, någon kompis som har en kompis vars kusin som testat... You get the hint. Om jag inte misstagit mig så är det en mindre känd drog som uppenbarligen visar olika effekter då drogen ibland innehåller slightly olika ämnen? Och det är detta som gör den så farlig? EITHER WAY, till min åsikt då. Folk som menar på att det är SÅ SYND om dessa människor som råkat illa ut pga använt denna "okända" drog. Med all respekt mot folk som har gått bort pga av drogen givetvis, MEN ÄRLIGT TALAT - jag har oerhört svårt att tycka synd om någon som är så sjukt jädra korkad att man använder droger in the first place? Alltså vart finns logiken i att det är synd om dessa människor isåfall? Människor på vår jord dör av obotliga sjukdomar som cancer eller AIDS. DEM är det det synd om.

 

 

Givetvis finns det människor som mår psykiskt dåligt och därför använder droger. Men intrycket jag fått är att Spice är lite av en partydrog som mestadels används av uttråkade ungdomar? Call me old-fashion, men det finns faktiskt andra sätt att ha kul på. Är man pantad nog att använda droger och sedan råkar illa ut så har jag väldigt svårt att tycka synd om denna personen. Faktiskt.

 

Jag undrar varför man testar? Uttråkad? Grupptryck? Ifall det är det sistnämnda tycker jag det är bullshit. Jag är 19 bast och har aldrig satt en cigarett i min mun. EVER. Det går. Och jag är minst lika ball som alla andra på festen som röker - tycker jag iallafall, hahah😉

 

PUUUH, nu var den bomben släppt. Thank God. Sådana saker faktiskt rent av - PISSES ME OFF! Vad tycker ni?

 

Ha en bra kväll snyggingar!

/Tilly

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0