3 SAKER

Q: Hej! Kan inte du lägga ut ett inlägg med saker du aldrig berättade om ditt utbytesår? Småhemlisar eller saker som bara inte passade att berätta? Kram!
 
A: Hejsan och måste bara säga att detta var en sjukt rolig fråga, hehe, för visst gjorde jag väl saker jag inte borde... Dock skrev jag nog en del om det när jag var där men vet att en hel del av er inte läste bloggen back then so here we go;
 
-När jag var på min första fest i USA kom en random tjej fram till mig (som senare kom att bli en av mina bästa vänner men det hade jag ingen aning om då) och frågade om jag ville ha en öl. Och lite fin och svensk och tjejig som jag var sa jag typ: "Thanks, but no thanks - I really don't like beer." Och tjejen skrattade och sa: "Oh girl, you'll like beer in less than a month fosho - that's all we drink here" innan hon gick. Jag tänkte typ hahaha det aldrig kommer att hända men med tanken på mängden beer pong vi spelade där så mycket riktigt lärde jag mig tycka om öl... Sedan när jag och Simone, som tjejen hette, blivit kompisar och var på fest sa hon: "Ey Tilly is that a beer in your hand? I told you so, didn't I?"😉"
 
-Jag minns den absolut dummaste frågan jag fick där: "So Tilly, is it true that in Sweden the president has made this decision that the people are only allowed to have candy on Saturdays?" - För det första har vi ingen president utan en kung, samt regering och för det andra är konceptet lördagsgodis något vissa frivilligt följer av nyttighetssjäl...  
 
-När jag sprang naken över skolgården på mitt amerikanska high school. Okej detdär lät verkligen inte bra men låt mig få förklara mig. På Palo Alto High School hade de en tradition om att man skulle så kallat "streaka" när man var Senior, alltså springa naken med något över huvudet som för att visa att man ändå ska lämna skolan liksom. Trodde ALDRIG att jag skulle göra detta, alltså aldrig - när jag först fick höra om det skrattade jag ihjäl mig och tyckte det var helt sjukt, men mycket riktigt så de sista veckorna på skolan sprang jag och mina bästa kompisar nakna över skolgården med maskar och body paint, haha... Det var det absolut sjukaste jag någonsin gjort kan jag säga. Aldrig fått en sådan adrenalinkick, ever. Jag trodde jag var diskret men tydligen kunde folk känna igen mig på min "tanning line" haha... But in the end of the day - OH WELL, right?
 
Dessa var bara några grejer jag kom på såhär, men fråga gärna på om det är något mer specifikt ni vill veta!
xx,
Matilda
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0