New Week

Hej love bugs!
 
Just nu sitter jag i soffan, äter apelsinklyftor, dricker kaffe och kollar på nyhetsmorgon. Ska strax åka iväg till jobbet. Även om jag inte ska plugga i höst och inte vart inställd på det heller måste jag medge att det känns konstigt när vänner flyr höger och vänster för att börja på högskolan och att jag för en gång skull INTE ska sitta i skolbänken...
 
Hoppas ni får en underbar dag,
Tills
 
Från igårmorse när jag var påväg till jobbet - söndagmorgon och inte en själ i stan.
Lejonet&Björnens American Waffle!😄


Kommentarer
Anonym

Hej, jag har precis börjat första året i IB och undrar om du har några bra tips, och även ifall du kan förklara lite hur det var för dig oså! Tacksam för svar!!:)

Svar: Hej på dig! (Tänk nu på att jag endast talar för IB2 och IB3- har ej gått pre-IB) Och vad kul att du ska börja på den bästa gymnasielinjen!!! Ja det har jag definitivt. Min första och allra viktigaste råd är: "STAY ON TOP OF THINGS!" Detta är något som du kommer höra av alla lärare men dem säger det av en anledning - man måste göra saker på IB itid - läxor, prov, uppsatser - vad det än gäller skjut inte på saker. Gör det direkt. Desto mer du skjuter på saker, desto mer kommer du få i slutändan då du inte vill ha annat att göra än ditt plugg till slutproven. Och tro mig en uppsats blir 100 gånger bättre om den får genomarbetas och tittad på av en lärare innan den skickas in istället för att du sitter kvällen innan och kladdar ner något på ett papper.
Sedan måste du använda dina lärare - de finns där av en anledning; de vill hjälpa dig! De kommer inte sätta dina betyg utan är med i ditt lag; use them!

Ifall du ska söka utomlands (college i US/UK) gör inte dessa applications under IB pga du kommer bli ihjälstressad. Ta ett gap year efter IB och gör dem då - du vill inte ha mer press än vad du redan har.

Tänk ut vilket/vilka av dina ämnen du tror du kommer ha det tuffast med och kolla upp eventuell tutoring för detta (mitt var matte). Gamla IB-elever? De som går i tvåan och trean på IB som vill ha CAS-hours? Dessa är de bästa för de kan IB-stilen bäst. Men annars myacademy? Skolan? Chalmers?

Och gör gamla IB-prov (!!!!!) Detta är så sjukt viktigt. Du kan plugga en hel satans ekonomibok och kunna den utantill men ifall du inte har koll på hur IB ställer frågor (på ett speciellt vis) kommer du ; sorry to say so, score 0 points in the IB programme.

Ett stort lycka till!! Du kommer får kämpa som fan men lova mig att inte ge upp!
/Kram Tilly❤️
Matilda Warvne

2015-08-26 @ 10:01:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0