Lashes

Good morning y'all!
Tänkte bara visa upp mina vackra ögonfransar som Frida fixade i torsdags - har alltså ingen mascara på dessa bilder alls. Så underbart härligt att glida omkring vardagssnygg endast på grund av dessa må jag säga.
 
Hur mår vi i dag? Oftast känner man ju sig sådär "tom" efter en sådan fartfylld helg som Summerburst, typ lite ångest över att det är över, I guess. Men för min del så närmar sig dagen D med stora steg och redan på onsdag (!!!!) springer jag ut. Vi snackade en del om det där, vi på IB, och även ifall studentdagen säkert är en av de bästa dagarna i livet så kom vi fram till att man nog ändå som IB:are på något sätt uppskattar det ytterligare. För fy vad vi kämpat. Inte bara plugg-plugg-plugg utan den eviga pressen om att inte fucka upp under exams - because then you're fucked. Minns när jag körde hem från mitt sista prov och det tog mig kanske 10 minuter innan jag förstod och när jag gjorde det började jag lipa. Sen skratta för att jag tyckte jag var töntig som lipade, men då började jag lipa igen (hahaha).
 
Önskar nästan att jag räknat hur många gånger jag brutit ihop, lipat sönder och ba: "I'M DOING IT! I'M DROPPING OUT! FUCK IB" och sen dagen efter inser man att man aldrig varit och aldrig kommer bli någon som ger upp så man typ torkar bort tårarna, går ut och springer milen eller häller i sig lite extra koffein and getting my shit together. Och nu i efterhand mina vänner, så känns det sjukt jäkla bra!:) Att nästan alla fina människor i mitt liv kommer att ta del av denna dagen gör ju faktiskt saken om möjligt ännu bättre - som jag sa på min inbjudan: "...nu när jag ändå tagit en för laget och tar stundeten ett år senare så att alla ska kunna delta..." Skämt å sido men fick faktiskt både USA och detta tillfälle, so it's a win-win situation. Jeez, får typ tårar i ögonen bara av att tänka på det.
 
En annan sak som jag verkligen inte fattat än är att jag faktiskt är klar med gymnasiet nu. Som den extrema tönt jag är så är jag väl tillbaka i skolbänken redan efter sommaren trots att jag verkligen inte planerat detta men ÄNDÅ så är det svårt att ta in att gymnasiet är finito och att jag faktiskt kan göra precis vad jag vill nu. Bli kock, skriva en bok, resa jorden runt eller söka något oväntat jobb. DET känns ballt.
 
Nä fy vad jag babblar, bare with me. Nu ska jag börja fixa lite inför den stora dagen på onsdag. Hej så länge.
 
/Matilda W
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0